Booktalk

01.06.23
Inspiration til lystlæsning

Indhold

Vi præsenterer nye, gode, spændende bøger og klassikere. Derud over demonstreres vores digitale tilbud eReolen Go. Hvis booktalken finder sted på biblioteket, hjælper vi afslutningsvist eleverne med at finde gode bøger til hjemlån.

Fokus

At give eleverne lyst til læsning, så de gennem øvelse får trænet deres læsefærdighed og hastighed. At give eleverne gode oplevelser med litteratur via inspiration til læsning. At give eleverne lyst til at læse flere af de gode bøger der kan lånes på biblioteket i fysisk og digital form.

Inden besøget

Hvis eleven ikke har et lånerkort, skal forældrene indmelde barnet digitalt via dette link: https://www.brondby-bibliotekerne.dk/registration

• Målgruppe: alle klassetrin
  • Fagområde: dansk
  • Tidspunkt: hele skoleåret
  • Varighed: 1 time
  • Sted: På biblioteket eller på skolen (I bestemmer, hvor det passer jer bedst)
  • Andet: I er velkomne til at spise madpakker på biblioteket efterfølgende

Tilmelding

Hvis I er interesseret i en booktalk, så kontakt os mindst 14 dage før, I ønsker at besøge os på bibboern@brondby.dk.

I mailen bedes I oplyse følgende ting:

• Bibliotek I ønsker at besøge
  • Ønskede dato og tid (kom gerne med flere muligheder)
  • Skole
  • Klasse
  • Antal elever
  • Kontaktperson og kontaktoplysninger

Hvis I har spørgsmål, kan I kontakte skolekoordinator Eva Schelke på evroj@brondby.dk