Om dette arrangement

Target
Køb billet(ter)

RAV: Smag På Dig Selv x Nausia + Support: døssing

Christianshavner-trioen Smag På Dig Selv er indbegrebet af instrumental eufori –Hvornår har du sidst headbanget til en jazzkoncert? Nausias liveoptrædener er medrivende og hypnotiserende, så forbered dig på en særlig energi den 13. september.

Dørene åbner klokken 19:00

Koncerten starter klokken 20:00

Smag På Dig Selv (jazz, 90’er dance, hiphop, crossover)

En trommeslager og to saxofonister. Så simpel er opskriften på et af nordens vildeste live-bands. Det smager af punk, det smager af jazz, også lidt af pop, hiphop, afrobeat, og måske noget 90’er dance. De tre venner i Smag På Dig Selv slog deres saxofoner og trommer sammen i 2018 med en vision om at sparke folk ud på dansegulvet og skubbe til grænserne for den gængse koncertoplevelse og genreforståelse. De har siden huseret i den danske undergrund og efterladt scener, dansegulve og publikummer i sveddryppende ekstase. Foruden deres utrættelige techno-inspirerede energi, har de gjort sig bemærket med brugen af alt fra nordisk strubesang, digtoplæsninger og industrielle rekvisitter på scenen. Anmeldere ved bandets koncert på Roskilde Festival havde aldrig hørt noget lignende, og Politikens anmelder var efterladt i chok efter trioens koncert på Huset under Copenhagen Jazz Festival. Hvornår har du sidst headbanget til en jazzkoncert?

Hør musikken: https://open.spotify.com/artist/23pTWRPhfqdtCB8N1FGIeC?si=8Qtnauf8TQKtntVVrOf_Dg

Nausia (jazz, free rock, psych)

Nausia er en energiudladning uden lige, som efterlader publikum både rørt og blæst bagover med deres mix af bl.a. alternativ rock, spirituel jazz og minimalisme. Den københavnske kvintet bestående af to saxofoner, guitar, bas og trommer, og er svær at putte i en genrekasse. Musikken har fra start af handlet om at både frembringe instrumental trance ved melodisk repetition samt at bryde ud i vilde, kraftige, euforiske udbrud. Nausia har de seneste par år spillet utallige koncerter rundt i Danmark samt Sverige, heriblandt en skelsættende koncert på Roskilde Festival i 2023. Anmeldere på årets Roskilde Festival havde aldrig hørt noget lignende, og Politikens anmelder var efterladt i chok efter bandets koncert på Huset under Copenhagen Jazz Festival. Bandet udgav i slutningen af 2021 deres andet album ”Good Intentions”, som har høstet roser fra anmeldere i både ind- og udland. Bl.a. modtog albummet 5 stjerner i GAFFA, samt en anmeldelse af den legendariske rockjournalist David Fricke i MOJO Magazine. Om pladen skrev han “ ‘Good Intentions’ is at once a dynamic and haunted advance, cycles of circular-Coltrane suspense and free-rock tensions that at times suggest Mogwai with reeds on the ESP-Disk label.”  Nausia er i øjeblikket i gang med at arbejde på deres 3. album, og de fem venner glæder sig meget til at præsentere både nye og gamle sange til brag af en koncert på RAV!

Hør musikken: https://open.spotify.com/artist/163o4DEcZVOmeIhbIlNjXr?si=5xg_KTtSRxiPoc0a3SfaAA

døssing (legesyg jazz)

døssing er et søskendeband bestående af Jon, Aske, Mathilde og Annestine Døssing Bendixen, som musikalsk bevæger sig inden for instrumental jazz, der i høj grad er betonet af en legesyg tilgang samt en umiskendelig kemi i deres kompositioner og udtryk på scenen. Når man som lytter og publikum bliver introduceret til døssing fremgår det tydeligt, at bandet kommer med en baggrund, hvor musikken og det kreative islæt har været en dybt forankret del af livet. Efter en årrække, hvor søskende hver især har været optaget med andre musikalske projekter såsom Abekejser, AySay og Total Hip Replacement, er de tilbage i samlet flok ligesom de var i barndomshjemmet og er nu klar til at gøre sit indtog på den danske jazzscene.

Hør musikken: https://open.spotify.com/artist/5lUSRbXLk22waw0wssn3ig?si=pw8eTauHRayKPyk798osIA