Om dette arrangement

Target
Køb billet(ter)

RAV: kingtommi x Yör x Knægt

kingtommi, Knægt og Yör er nogen af de mest spændende artister på den danske scene lige nu. Alle er dygtige sangskrivere, og lader sig hver især inspirere af indie, men trækker i hver deres retning, mod det kaotiske, det skrøbelige, og det kolde nordiske…

Dørene åbner kl. 19:00

Koncerten starter kl. 20:00

kingtommi (hiphop, pop, indie)

”Jeg kan ikke nøjes med at beskæftige mig med én genre eller stilart, jeg bliver nødt til at blande det hele. Jeg tror, det kommer af en lyst til, at mine sange skal fungere på sine egne præmisser, så jeg går planken ud med nogle valg i produktionen for at få sangskrivningen til at stå stærkere.”, udtaler kingtommi selv om sin kunstneriske proces, hvilket ikke kunne lyde mere rigtigt. UK drill møder indie rock, der møder en poppet lyd og en eftertænksom, lyrisk nerve. Live oplever man også modsætningerne mellem det energiske og stille, det intense og det sårbare. Snyd ikke dig selv fra at opleve kingtommi live!

Hør musikken: https://open.spotify.com/artist/5SzjbKkjV5vdxP4vZMp2w0?si=IHeDivlBSLuVzIZOVqsGfw

Yör (indie, pop)

“Vi har kendt hinanden i 10.000 år”, fortæller medlemmerne Marie Kildebæk, Viktor Dahl, Janus Bagh og Lasse Jacobsen med en subtil kækhed og humor i deres stemmer, som understreger deres stærke venskabsbånd og kærlighed til hinanden. Nu udgiver de mangeårige venner deres debutalbum ”intet så rigtigt”. Albummet indeholder blandt andet sangene “Noget Fremmed” og “Badekar”, som allerede har slået sømmet hårdt i det danske musiklandskab og vist, at Yör er et af de mest interessante navne på den danske indiescene. Det er et album af sonisk omfavnende skandinavisk indie pop, der med sin poetiske og impressionistiske sangskrivning (i slægtskab med forfattere som Lone Hørslev og sangskrivere som Guldimund, Peter Sommer mfl.) er krydret med neonlys og prægtige synthlandskaber, der spænder bredt: lige fra indie-tech til nærværende ballader.

Hør musikken: https://open.spotify.com/album/4Od4UZso77u25focUEfPzi?si=TLi3y0wvRt625YSmhcvMxA

Knægt (indie, pop)

Bag det ungdommelige alias gemmer sig den alsidige musiker og tekstforfatter Malte Nordtorp, der bl.a. har lagt vokal, trompet, guitar og tangenter til navne som Lucky Lo, Guldimund, Takykardia og Andreas Odbjerg, Brimheim m.fl. Den 24. februar udkom et anmelderroste debutalbum ’Månen Danser Pænest’, der med en poetisk og sproglig skarphed, peger helt ind til kernen af, hvordan tiden efter et kærlighedsbrud føles. Den kan både få en til at grine, græde og nikke genkendende til sange om at vokse ud af forhold –og så er der rastløsheden, og ensomheden der følger med kærestesorgen, som Malte Nordtorp behandler med humor og sjove anekdoter i sin musik med små glimt af klarhed og håb. GAFFA kvitterede bl.a. med 5 stjerner og ordene: “Det er mere end lovende 29 minutter, Malte Nordtorp giver os, og vi kunne sagtens have ønsket en spilletid på det dobbelte, hvis det her er niveauet. En debut, der både stråler kreativt og musikalsk.”

Hør musikken: https://open.spotify.com/artist/2ma469IFw27u95sH9V72l6?si=SZBAZViXTQuXUnQEfTXigg