Vær med i DR Romanklub

01.09.23
Hvert år kårer DR sammen med læsere og lyttere fra hele landet årets mest interessante danske roman.

Juryen, som nominerer de 6 bøger til Romanprisen, består i år af Mette Willumsen, Kåre Poulsen og Hanne Barslund fra DR samt Lise Vandborg fra Litteratursiden.

Fra november til maj læser og vurderer DR Romanklub-læsekredse på landets biblioteker den samme roman, og en række af læsernes synspunkter og diskussioner bliver præsenteret for bogens forfatter.

Samtidigt producerer DR hver måned en podcast-episode med den aktuelle forfatter.
Find denne i DR Lyd under titlen DR Romanprisen 2024.

Vinderen af DR Romanprisen 2024 afgøres på baggrund af afstemninger i alle landets DR-romanklubber, og kåres den 15. juni på Dokk1 i Aarhus, og LIVE på P1.

Årets 6 nominerede bøger er:

• November (pause i december): Kim Blæsbjerg: De bedste familier
  • Januar:  Peder Frederik Jensen: Rans Vilje
  • Februar: Ditte Holm Bro: Hver gang du trækker vejret, indånder du støvet fra vores knogler
  • Marts: Theis Ørntoft: Jordisk
  • April: Malte Tellerup: Mestrene
  • Maj: Rasmus Theise: Molbohistorier

Du kan læse mere om de nominerede romaner på Litteratursiden.

Vær med i DR Romanklub

Vi mødes ligesom sidste år på Brøndbyvester Bibliotek den 4. onsdag i måneden kl.15.00.
Adressen er: Glentemosen 13, 2605 Brøndby.

Tilmelding eller spørgsmål sendes til Pia Maria Moesby på nedenstående kontaktoplysninger:

NB: Holdet oprettes kun hvis vi er min. 5 deltagere, så skynd dig at melde dig til.