Solsikkesnoren

Af ila
30.01.23
Alle skal føle sig velkomne hos Brøndby Kulturhuse og Biblioteker, og derfor har vi nu tilsluttet os Solsikkeprogrammet, som sætter fokus på usynlige handicap.

Det kan være belastende at være i ukendte omgivelser blandt mange mennesker for personer med usynlige handicap som autisme, PTSD, epilepsi, forskellige psykiske lidelser eller demens. Solsikkesnoren gør det muligt for dem, der har usynlige handicap at vælge at være synlige, så vores medarbejdere bedre kan hjælpe, støtte eller bare give lidt mere tid til dem, der bærer Solsikkesnoren. Vores medarbejdere er trænede i hvad Solsikkesnoren betyder, og hvordan man bedst møder personer, der har valgt at gøre det usynlige synligt.

Har du et usynligt handicap, eller ledsager en med et usynligt handicap, kan du nu få udleveret en Solsikkesnor på Biblioteket i Kilden, Biblioteket i Brønden eller på Brøndbyvester Bibliotek. Solsikkesnoren udleveres gratis og uden spørgsmål.

Du kan læse mere om Solsikkeprogrammet på www.solsikkeprogrammet.dk