Tilbud til 6. klasse

01.06.23
Smart parat svar - Er din klasse Danmarks klogeste 6. klasse?

Indhold

Smart Parat Svar er en landsdækkende læse- og vidensquiz for børn i 6. klasse. Quizzen er et samarbejde mellem Slots- og Kulturstyrelsen og landets børnebiblioteker og er en holdkonkurrence med fem deltagere fra hver klasse, der kan supplere hinanden og samarbejde om at finde de rigtige svar.

Fokus

Formålet med quizzen er at stimulere børns læsning og læselyst i et bredt perspektiv. Børn spejler sig i deres jævnaldrende, og med Smart Parat Svar bliver det synligt, hvor sejt det egentlig er at vide noget - og at vide noget forskelligt. Og for at vide noget må man finde informationer – og læse!

• Målgruppe: 6. klasse
  • Varighed: afhænger af antal tilmeldte hold
  • Sted: Info følger
  • Tidspunkt: Den indledende runde afholdes onsdag den 6. december 2023. Her dyster alle tilmeldte klasser, og vinderne går videre til den regionale runde. Den regionale runde foregår den 10. januar 2024, og landsfinalen afholdes den 7. februar.

Tilmelding:

Vi sender invitationer ud via Aula i løbet af foråret.

Hvis I er interesseret i at deltage i Smart Parat Svar skal I tilmelde jer på hos Caroline Storr-Hansen på caror@brondby.dk senest den 20. september 2023.