Børn på biblioteket

Når dit barn er låner

07.07.16
Dit barn kan få sit eget lånerkort. Læs her hvordan.

For at dit barn kan blive låner, skal du som forælder melder ham/hende ind ved at møde op på et af bibliotekerne med barnets sundhedskort. Her skal du udfylde en indmeldelsesblanket, som vi opbevarer. Barnet får et gratis lånerkort. Hvis lånerkortet bliver væk, beder vi jer om at henvende jer på biblioteket, så vi kan spærre kortet og undgå misbrug. Et nyt kort koster 10 kr.

Vi anbefaler, at du snakker med dit barn om:

• Husk at pinkoden er hemmelig. Hvis andre kender din kode, kan de også misbruge dit lånerkort – men det er stadig dig, der er ansvarlig for alt det, der bliver lånt på kortet.

• Det er gratis at låne på biblioteket, med mindre du glemmer at aflevere til tiden eller ødelægger materialerne.

• Når man bruger biblioteket og låner materialer, er man en del af et fællesskab. Det betyder, at man tager hensyn til hinanden, når man er på bibliotekerne, og at man passer på de materialer, man har lånt.

Børn og alle under 18 år skal indmeldes af deres forældre eller værge: https://www.brondby-bibliotekerne.dk/registration