Brøndens børnebibliotek

03.07.23
På børnebiblioteket er der plads til både læsning og leg

Børnebiblioteket i Brønden er placeret på begge etager i Brønden.
Stuetagen henvender sig til børn fra 0-12 år samt deres voksne. Her kan man sidde og læse i en sofa eller i et af vores hyggelige læsehjul, man kan lege butik i legehuset og i livreddertårnet, samt tegne eller spille spil, ved det lange bord. Det er også ved dette bord, at du kan spise din medbragte mad.

Vi har forskelligt legetøj, fx færger og biler, ting til butikken, samt udklædningstøj.
I stueetagen finder du alle vores pegebøger, billedbøger, eventyr, højtlæsningsbøger, billedbøger til børn på andre sprog og musik for børn. Du finder desuden begynderlæsning, herunder også faglitteratur, samt romaner for børn.
Vi henstiller til at man kun bruger børnebiblioteket, hvis man har børn med samt at man rydder det legetøj og materialer op, som man har brugt – så der er klar til de næste, der kommer.

Børne- og ungeafdelingen finder du på første sal. Der er opstillet 5 pc’er – man skal være maks. 13 år for at bruge disse. Du kan låne høretelefoner i skranken.

I børne- og ungeafdelingen finder du følgende materialer:

• faglitteratur
  • fantasy
  • young adult
  • bøger på engelsk og andre sprog
  • spil til Playstation  3 + 4 + 5 og Nintendo Wii
  • film, tegnefilm og film til de helt små

Vær opmærksom på, at der kan være aldersbegrænsninger på visse film – se på coveret eller på beskrivelsen på bagsiden. Begrænsningen følger lovgivningen på området og er altså ikke noget vi på biblioteket bestemmer. Der findes ingen lovmæssig begrænsning inden for spilområdet.