Brøndbyvester børnebibliotek

22.06.19
Tag på børnebiblioteket med dit barn, der er både plads til leg og fordybelse.

Børnebiblioteket på Brøndbyvester Bibliotek er placeret i lyse og hyggelige omgivelser. Børnebiblioteket har plads til både leg og fordybelse og er opdelt i to områder. I den ene ende er der et legeområde for de mindre børn, hvor der er legetøj, udklædningstøj og tegneredskaber. Der er et legehus, hvor der kan leges butik, samt et lille køkken. I sofahjørnet er der mulighed for at slappe af og f.eks. lave puslespil eller læse i en god bog.  Der er pusleplads på toiletterne.

På den anden side af "den grønne portal" er der plads til større børn og unge. Her er mulighed for at snakke sammen ved vores langbord eller fordybe sig i opgaveskrivningen. Der er en enkelt pc i børnebiblioteket, men børn må også gerne benytte de pc´ere, der er i computerområdet ved skranken. Høretelefoner kan lånes i skranken i den betjente åbningstid.

I børne- og ungeafdelingen finder du følgende materialer:
Romaner - og de letlæste
Faglitteratur
Fantasy
Young Adult
Bøger på engelsk
Spil til Playstation 2 + 3 + 4, Nintendo Wii, Nintendo DS.
Film, tegnefilm, film på Bluray og film til de helt små. Vær opmærksom på, at der kan være aldersbegrænsninger på visse film – se på coveret eller på beskrivelsen på bagsiden. Begrænsningen følger lovgivningen på området og er altså ikke noget vi på biblioteket bestemmer.
Der findes ingen lovmæssig begrænsning indenfor spilområdet.